Druhá generace vozu bude opět dostupná ve spalovacích verzích, ale také jako hybrid nebo elektromobil.
Specifický vzhled bude mít elektrická verze SUV i model N Line.
Oproti předchůdci se zvětšila délka, šířka i rozvor náprav.
Na palubní desce se objeví dvojice 12,3palcových obrazovek.
O technické stránce zatím korejská firma moc nemluví.
Hyundai Kona způsobil při své premiéře v roce 2017 rozruch. Jeho vzhled sice vyvolával kontroverze, ale zákazníci si ho oblíbili. Druhá generace se proto odvážného designu nevzdá. Vyplývá to z prvních obrázků, které automobilka v těchto dnech zveřejnila vedle kusých informací.
Tři rozdílné verze bodykitu
Nástupce populárního malého SUV dostane futuristickou tvář, ve které vyniká jednolitý diodový pás lemující přední kapotu. Doplňují jej hlavní světlomety umístěné v oblasti přechodu mezi nárazníkem a blatníky. Stejný motiv se opakuje vzadu, přičemž geometrie bočních partií evokuje větší typ Tucsonu.
Korejský vůz přijede se třemi formami bodykitu. Zatímco standard s černými a stříbrnými dílci bude evokovat použití mimo asfalt, model N Line má vypadat sportovně. Elektrická verze využije specifické komponenty s motivem pixelů. Jednotlivé exempláře SUV se od sebe liší tvary nárazníků, lakováním blatníků, disky kol i vnitřní strukturou LED linek.
Ve dvou případech zmiňuje Hyundai 19palcový průměr ráfků, ale nepochybně budou k dispozici i menší rozměry. Další zveřejněná čísla se týkají rozměrů karoserie. Ty mezigeneračně narostly a posunuly typ Kona v rámci segmentu velikostí o něco výše.
Karoserie mezigeneračně vzrostla
Oproti současnému vozu bude SUV o 150 milimetrů déle. Jeho délka dosáhne 4 355 mm, z toho 2 660 mm připadne na rozvor os náprav zvětšený o 60 mm. Šířka karoserie má narůst o 25 mm na výsledných 1 825 milimetrů. Tisková zpráva neříká, jak se posunula výška.
Změna proporcí by měla přinést více prostoru pro pětici pasažérů. Interiér nastiňuje obrázek, na kterém je vidět jednoduchý design palubní desky obsahující dva 12,3palcové displeje. Kromě nich však obsahuje také řadu fyzických ovládacích prvků.
Zajímavě řešený je volič samočinné převodovky, který se přesunul doprava pod volant. Uvolnil tak místo v rámci centrálního tunelu. Hyundai Kona bude pravděpodobně nadále dostupný is manuálním řazením, při kterém s tímto řešením nelze počítat.
O technické stránce zatím korejská firma moc nemluví. No nepochybně využije u nového SUV množství koncernových řešení a očekáváme několik komponent, jakými je vybaven například příbuzný typ Kia Niro. Jeho druhá generace se u nás začala prodávat v průběhu letošního roku.
Další detaily má Hyundai zveřejnit během následujících měsíců. V současnosti není v případě nástupce typu Kona jasný termín kompletní premiéry, začátku výroby ani příchodu na evropské trhy.